Dwa dni w Bieszczadach – program „Poznaj Polskę”

Opublikowano: piątek, 23, czerwiec 2023

09 20230620 095759W dniu 20 czerwca 2023 roku o godzinie 7:45 zebraliśmy się pod szkołą, aby udać się w podróż na Podkarpacie. Podróż trwała około dwóch godzin. Pierwszym punktem programu naszej wycieczki był Dwór Marii Konopnickiej w Żarnowcu. Dowiedzieliśmy się,  gdzie mieszkała i czym się zajmowała poetka.

Po około godzinnym zwiedzaniu pojechaliśmy do Bóbrki - Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego im. Ignacego Łukasiewicza. Podczas zwiedzania dowiedzieliśmy się wiele ciekawych rzeczy o ropie, nafcie i innych produktach ropopochodnych. Zobaczyliśmy pierwszą na świecie kopankę ropy naftowej (czynną do tej pory!). Po dwóch godzinach przejechaliśmy do Komańczy, gdzie jedna z  Sióstr Nazaretanek opowiedziała nam o błogosławionym księdzu Kardynale Stefanie Wyszyńskim, który był tam więziony w czasach komuny. Około godziny 18:30 dojechaliśmy do hotelu, gdzie zjedliśmy ciepły posiłek. Następnie poszliśmy odebrać klucze do pokoi. Później udaliśmy się na basen i trochę poszaleliśmy.

Drugiego dnia o godz. 8 zjedliśmy śniadanie. Po posiłku wróciliśmy po bagaże i pojechaliśmy dalej. Najpierw udaliśmy się do sklepu uzupełnić zapasy żywnościowe. Następnie pojechaliśmy nad Solinę, poszliśmy na pamiątki, a następnie rozpoczęliśmy rejs statkiem po największym sztucznym zbiorniku wodnym w Polsce. Płynęliśmy około godzinę. Następnie pojechaliśmy do Sanockiego Skansenu – Muzeum Budownictwa Ludowego, gdzie spędziliśmy około dwóch godzin. Potem w drodze powrotnej wstąpiliśmy do Mc’donalds w Krośnie. Po posileniu się pojechaliśmy prosto do Brzozowej. To była bardzo udana wycieczka, za zorganizowanie której dziękujemy naszym Nauczycielom. (Tekst: Ola Osysko, Laura Ozga)

Relacja fotograficzna - kliknij tutaj...