Wrześniowy spacer uczniów klas 4 - 7 po Krakowie

Opublikowano: sobota, 02, październik 2021

06 DSC 0835Dzień 29 września 2021 r.zostanie nam długo w pamięci.

O godzinie 7.15 zebraliśmy się  na stacji PKP  w Gromniku. Nasze Wychowawczynie – Panie Zofia Buratowska i Krystyna Gotfryd - sprawdziły obecność i wsiedliśmy do pociągu. Na całe szczęście znaleźliśmy siedzące miejsca. Jechaliśmy około dwóch godzin ”Nikiforem”. Podróż minęła nam spokojnie. Powitaliśmy Kraków na Dworcu Głównym. Aby dojść do Starego Miasta, przeszliśmy przez Galerię Krakowską, która jest piękna i ogromna. Pierwszym punktem zwiedzania był Teatr im. Juliusza Słowackiego. Budynek zrobił na nas ogromne wrażenie.

Następnie przeszliśmy przez Bramę Floriańską z rzeźbą św. Floriana. Nieco dalej zobaczyliśmy fragment budowli obronnej - Barbakan. Po przejściu ulicą Floriańską dotarliśmy do Kościoła Mariackiego, gdzie zatrzymaliśmy się na chwilę, żeby się pomodlić i zobaczyć ołtarz Wita Stwosza. Kolejną godzinę spędziliśmy na płycie Rynku Głównego. Zrobiliśmy zdjęcie pod pomnikiem Adama Mickiewicza, przeszliśmy przez Sukiennice, poznaliśmy różne inne osobliwości znajdujące się w obrębie tego miejsca. Wycieczka nie byłaby udana, gdyby nie wizyta w Mc’Donalds przy ulicy Szewskiej. Tam zjedliśmy obfite śniadanie, trochę zagrzaliśmy się po chłodnym poranku.

Stamtąd przeszliśmy pod „okno papieskie” na ulicy Franciszkańskiej, następnie Traktem Królewskim udaliśmy się do Smoka Wawelskiego i znowu zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie, aby po chwili przywitać panią Małgosię - naszą przewodnik. Z nią weszliśmy na Wawel, gdzie odwiedziliśmy grób pary prezydenckiej – Marii i Lecha Kaczyńskich oraz Marszałka Józefa Piłsudzkiego. Usłyszeliśmy wiele ciekawych historii związanych z zamkiem.

Ze wzgórza wawelskiego ruszyliśmy na Skałkę. Tam poznaliśmy mrożącą krew w żyłach historię Biskupa Stanisława - męczennika. Z tego miejsca udaliśmy się spacerkiem prosto na Dworzec Główny, co zajęło nam około czterdziestu minut. Nie mogliśmy uwierzyć własnym oczom, kiedy weszliśmy na Rynek Główny. Rano był prawie pusty, po południu – wszędzie wypełniały go tłumy turystów i wycieczek szkolnych.

Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni, wsiedliśmy do pociągu  „Dunajec” i szczęśliwie dotarliśmy do Gromnika, gdzie czekali na nas rodzice.

Tekst - uczniowie klasy VII

Pełna relacja fotograficzna - kliknij tutaj...