Wyjazd do Tarnowa klas VI-VIII

Opublikowano: sobota, 09, kwiecień 2022

02 20220406 092509Dnia 6 kwietnia 2022 r. my, uczniowie klas 6-8, wyjechaliśmy o godzinie 8:40 pociągiem z gromnickiej stacji PKP do Tarnowa. Pani Krystyna Gotfryd oraz Pani Ania Wójcik, które się nami opiekowały, świetnie zadbały o nasze bezpieczeństwo. Podróż była komfortowa i przyjemna. W wycieczce towarzyszyli nam Darina i Siergiej, dwójka rodzeństwa z Ukrainy, które dołączyło do zespołu klasy szóstej w tym tygodniu.

Po dotarciu do celu, około godziny 9:30 zaczęliśmy spacer po Tarnowie, ale po chwili zatrzymaliśmy się w piekarni, w której mogliśmy kupić świeże wypieki. Następnie udaliśmy się w kierunku Placu Kazimierza, gdzie zobaczyliśmy pomnik Adama Mickiewicza, a potem doszliśmy do Rynku, gdzie naszą uwagę przykuł dół złoczyńców, do którego przed laty wrzucano ludzi, którzy zawinili. Jednak największe wrażenie wywarła na nas Bima, czyli ruiny synagogi żydowskiej. Przed spektaklem, który był główną atrakcją naszej wycieczki, mieliśmy zaszczyt zobaczyć miejsce, w którym studenci odbierają dyplomy. Mamy nadzieję, że za parę lat wielu z nas tam stanie jako absolwenci. Sztukę pt. ,,Dziady cz. II" oglądaliśmy w auli głównej Akademii Nauk Stosowanych w Tarnowie. Widowisko było bardzo atrakcyjne (stroje z epoki, efekty akustyczne i multimedialne, świetna gra aktorska) i pozwalało nam poczuć klimat grozy pogańskiego obrzędu. A żeby wycieczka stała się jeszcze lepsza, wszyscy udaliśmy się pieszo do McDonalda, gdzie mogliśmy się posilić i odpocząć. Po godzinie spędzonej w restauracji powolnym krokiem zmierzaliśmy w kierunku Dworca Głównego w Tarnowie. Na pociąg nie czekaliśmy długo. Podróż była tak szybka, że już o 16:30 byliśmy na stacji w Gromniku, skąd odebrali nas nasi rodzice. Każdy z nas potwierdzi, że wycieczka była wspaniała.

Tekst: Gabriela i Julia Potępa

Relacja fotograficzna - kliknij tutaj...