Dwa dni w Czechach

Opublikowano: czwartek, 02, listopad 2023

36 20231031 113032W dniu 30 października 2023 roku o godzinie 05.15 zebraliśmy się wraz z uczniami z Gromnika i Siemiechowa na parkingu przy kościele w Brzozowej, aby 15 minut później wyruszyć w podróż do południowych sąsiadów. Pierwszym punktem wyjazdu był  Adršpach.

To zaledwie 30 km od granicy z Polską czeska miejscowość, gdzie znajduje się Skalne Miasto (jego miniaturą może być dobrze znane nam Skamieniałe Miasto w Ciężkowicach). Gdy dotarliśmy na miejsce czekał na nas przewodnik i razem z nim zwiedziliśmy przepiękne ostańce z piaskowca. Niektóre przypominały postacie lub zwierzęta. Chwilami czuliśmy się tam, jakbyśmy byli w bajce. Nie mogło być inaczej, ponieważ tam kręcono „Opowieści z Narnii”. Po skończonej wyprawie udaliśmy się do autobus, który zawiózł nas do hotelu, abyśmy spędzili tam noc. Gdy zakwaterowaliśmy się w pokojach, czekała na nas obiadokolacja, która była wyśmienita. Po skończonym posiłku udaliśmy się do pokoi i tam spędzaliśmy miło czas z przyjaciółmi. Pierwszy dzień minął ciekawie i bezpiecznie. (Oprac. Ola Kuczaj, Weronika Gzyl)

Drugiego dnia musieliśmy wstać bardzo wcześnie, ponieważ śniadanie było o godzinie 7.00, a tuż po posiłku opuściliśmy hotel i pojechaliśmy do Pragi. Gdy po dwóch godzinach dojechaliśmy na miejsce, przywitała nas słoneczna, aczkolwiek wietrzna pogoda, ale bez kropli deszczu (a całą noc lało jak z cebra).  Z Panem Marcinem, przewodnikiem, który nas oprowadzał dzień wcześniej po skalnym rezerwacie, zaczęliśmy zwiedzać stolicę Czech. Zobaczyliśmy Most Karola, Stare Miasto - Rynek, Ratusz z zegarem „Orloj”, Hradczany - Zamek Praski, Bramę Macieja, Katedrę św. Wita, Bazylikę św. Jerzego, zabytkową dzielnicę Mała Strana. Po całodniowej wędrówce po Pradze wsiedliśmy do autobusu, by szczęśliwi wrócić do domu. Była to już druga zagraniczna wycieczka, której uczestnicy to uczniowie kilku szkół. Tym razem Koleżanki i Koledzy z Gromnika towarzyszyli nam pod opieką Pań Anety Styrkowiec i Janiny Łyżwy, z Siemiechowa – Pani Marty Pawlik-Włudyki, no i, oczywiście MY, pod okiem Pani Krystyny Gotfryd. Wycieczkę zorganizowało biuro podróży „Niedźwiadek Travel”. Dziękujemy za uroczy wyjazd! (Oprac. Ola Osysko, Laura Ozga)

Relacja fotograficzna - kliknij tutaj ...